Ocak 19, 2008

Çok gezen mi, çok okuyan mı?

bence çok gezen... neden derseniz, kitaplarda okuyamacağınız şeyler öğreniyorsunuz, o yeri gidip gördüğünüzde çünkü. hele bir de 5 yıldızlı otellerde kalmayı, turları, planlı seyahatleri sevmeyen insanlardansanız benim gibi, gittiğiniz yerde yolunuzu bulmaya çalışırken kayboluyorsunuz, arıyorsunuz, soruyorsunuz, haritaları karıştırıyorsunuz, yürüyorsunuz bol bol, dar sokaklara giriyorsunuz, insanların arasına karışıyorsunuz, bir restoran görüp oturuyorsunuz, bir otel görüp içeri dalıyorsunuz. şehirleri, orada yaşayan insanların gözüyle de görme şansınız oluyor. işte o zaman kitaplarda yazmayan detaylar gözünüze çarpıyor. bir yerde bir gecekondu mahallesinde 20 metrekare bir evde, 30 metrakarelik çiçeklerle donatılmış bir bahçe görüyorsunuz, bir başka yerde insan seli içinde trafiğe takılıyorsunuz, bambaşka bir şehirde bir yol kavşağına konmuş kocaman bir heykel buluyorsunuz. bunlar kitaplarda yazmıyor çünkü önemli bilgiler değil, turistik de değil ama size oraların halkının ruhunu anlatıyor bir anda.


seyahat etmeyi seviyorum, başka şehirler, başka ülkeler görmeye bayılıyorum çünkü diyorum ki kendime, bu dünya o kadar büyük ve o kadar da küçük ki aynı zamanda, görmemek yazık. bir sürü güzel insan var dünyanın bir yerlerinde belki de tanısanız anlaşabileceğiniz, bir sürü güzel detay var bir yerlerde, bir sürü güzel eser, bir sürü güzel kültür... görmemek yazık, görmemek kayıp. gittiğim her yerde sevecek bir şeyler bulmam da bundan herhalde.

o yüzden ben her seyahat öncesi heyecanlanıyorum, unesco dünya mirası listesinden çetele tutuyorum kendime nereleri gördüm, nereleri görmedim diye, gidebildiğim kadar çok yere gitmek istiyorum, bahreyninden arjantinasına, norveçten moskovaya her yeri ama her yeri görmek istiyorum. tabii ki benim de bir "en çok görmek istediğim yerler" sıralamam var, onu da yazarım bilahare ama "görmek istemeyeceğim yerler" sıralamam yok sanırım.

işte tüm bunlardan dolayı, çok gezen bilir diyorum ama çok okuyana da bir yardımımız dokunsun diye de bu blogu açtım işte. bari gördüklerimi paylaşayım, gitmeyenler gitmek istesin, gitmek isteyenler faydalansın, merak edenler baksın, ilgilenmeyenler de okumasın, sıkılmasın.

eh tabii, benim de az biraz havam olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder