Ekim 19, 2010

Elmanın atası



biri sıradan bir zamanda, digeri de yılbaşında olmak uzere iki kere gittim alma-ata’ya. farketmişsinizdir, inatla alma-ata diyorum ve almati demeyi reddediyorum. neden derseniz, alma-ata gibi hoş ve %100 türkçe bir kelime yerine niye anglosaksonların uydurmasını kullanayım diyorum, hem de adamlar biz elmanın atasıyız diyorlarsa sözlerini dinlemek lazım.

alma-ata’ya gittiğimi söylediğimde herkes önce niye diyor, sonra da çok mu çirkin bir yer diye soruyor. hayır efendim, çok çirkin bir yer değil ama böyle aşık olup, buraya yerleşeyim diyeceğiniz bir yer de değil. küçük, sıradan bir yer aslında... şimbulak dağının eteğine kurulmuş olan alma-ata, yeşili bol bir yer. o kadar bol ki arkalarındaki binalar güzel mi çirkin mi çok görülmüyor.


alma-ata küçük bir şehir, sanırım yaşayanlar 1 milyonu geçmez. dolayısıyla, bir ucundan bir ucuna gitmek çok vakit almıyor normalde ama tabii genelde çılgın bir trafik olduğundan iş değişiyor.

bana en enteresan gelen şey, şehirdeki düğün konsepti oldu. gelin ve damat arkalarında bir düğün konvoyu ile şehrin belli başlı yerlerine gidip fotoğraflar çektiriyorlar. dolayısıyla, o belli başlı yerlerinde 5-6 gelin aynı anda görebiliyorsunuz. bu konvoylar genelde beyaz limuzinler dolaşıyor, bir Cumartesi günü gördüğüm limuzin sayısı inanılmazdı.

alma-ata'da pek bir atraksiyon olduğu söylenemez.bir parkları ve parklarında kocaman, rengarenk, ortodoks stili bir kiliseleri var. bir de gülhane parkı çakması bir hayvanat bahçesi var. başka da müze falan, ama ben gezemedim.

bu yazıya başlama tarihimle, bitirme tarihim arasında 8 ay falan olduğundan pe de bir şey hatırlmayıyorum açıkçası.

at eti yaygın. at yemek beni bozar diyorsanız, ne yiyor olduğunuzu bir sorunuz.

hava soğuk, kızlar topuklu. yerlerde ince ince topuk izleri göreceksiniz binlerce, şaşırmayın.

ALMAATA YOLLARI TAŞLI...











PARKTA BİR GÜN















Parkta düğünler...









ŞİMBULAK YOLLARINDA







Yollardan manzaralar, Serçe mi o?




Şimbulak yolunda yine gelinler...




Şimbulak kayak tesisleri...



-20 DERECEDE YILBAŞI KUTLAMASI










Yeni yıla Nazarbayev'le girmek.


Çılgın bir gece kulubü...

1 yorum: