Kasım 07, 2010

Paris tepeleri



Paris dosyamızın ikinci bölümünde Montmartre dolaylarını inceleyeceğiz. Meşhur, babama göre Rus, Bana göre Taj Mahal stili kilisemiz Sacré Coeur'un bulunduğu bu bölge, sokak ressamları ve hatta karikatüristleri, küçük dükkanları ve Paris'te çok ender bulunan bir şey ile biliniyor: Yokuş! Zaten burası Paris'in en yüksek de bölgesi.









Sacré Coeur etrafı fazlasıyla turistik olduğundan kalabalık çok. Bir de dedik ya, yüksek diye, o yüzden tüm Paris'i görebileceğiniz noktalar bulmak mümkün. Herkes tepeden Paris'e bakıyor kuşbakışı. Turist çok olunca, orda burada takılan çeşit çeşit sokak performansları görmek de mümkün. Labut çevirenden müzik yapana, baloncuklar yapandan futbol şovuna her şey var...















Montmartre bölgesi, sanırım 16. bölge oluyor, şık Quartier Latin'den farklı biraz, daha böyle bir entel dantel (ama hayli turistik) bir bölge gibi. Cihangir'e benzettim ben. Paris'te yaşayacak olursam, kendime ordan bir ev de beğendim. Sokağı unuttum şimdi ama numarası 18 idi. Yokuş oldu mu, daha bir şirinleşiyor bence her şey. Sokaklar da daha dar dar... Öyle diğer taraflardaki geniş bulvarlar yok. Tatlı bir yer.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder